جاذبه های گردشگری باتومی و تفلیس در سفر به گرجستان

شهر تفلیس را می توان  پایتخت و بزرگترین شهر کشور گرجستان دانست که دارای جاذبه های بسیار بیشماری می باشد که در حاشیه رود کر و در رشته کوه های قفقاز قرار گرفته است و دارای تقریبا جمعیتی در جدود یک میلیون پانصد هزار نفر است و از این حیص دارای جمعیت متراکم در فضایی مک می باشد. شهر تفلیس در قرن پنجم میلادی توسط وختانگ یکم پادشاه ایبریا  به عنوان پایتخت این کشور بسیار زیبا و خوش آب و هوا بنیان گذاری شد جلبی است بدانیید که تفلیس در زبان محلی به معنای چشمه های اب گرم است که اولین پادشاه این منطقه نیز بر همین اساس پایتخت را نام گذاری کرده است و تا امروزه تفلیس نقش پایتخت را برای پادشاهی ها و جمهوری های مختلف داشته است. اما باید بدانید که به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار خوب شهر تفلیس که به عنوان یک راه ارتباطی بین قاره آسیا و اروپا بوده است در مسیر جاده ابریشم و شهر تفلیس واقع شده است که همیشه به عنوان یک راه ارتباطی در بین کشورهای قدرتمند جهان بوده است اما از نظر استراتژیک و موقعیت جغرافیایی اما از نظر منابع مالی کشور چندان قدرتمندی نبوده و بیشترین در آمد آنها و مردمان این منطقه از راه توریسم و همینطور از راه دامداری و دامپروری است. بازتاب تاریخ گوناگون و متنوع شهر تفلیس در معماری های این شهر کاملا مشخص و نمایان می باشد است معماری هایی به سبک های قرون وسطی، نئوکلاسیک ، استالینست و ساختمان های مدرن که در این شهر ساخته شده است سبب شده است تا این منطقه بسیار زیبا و به طور خاص شهر بسیار زیبای تفلیس دارای جاذبه های گردشگری مدرن بسیار زیادی باشد.  در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از جاذبه های گردشگری و بسیار جذاب شهر تفلیس و همینطور باتومی را برای شما معرفی کنیم.

دره بسیار زیبای مارتویلی در گرجستان و شهر زیبای تفلیس

دره مارتویلی یا تنگه مارتویلی یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین جاذبه های گرشگری و توریستی در کشور گرجستان

در تور گرجستان سفر باتو می باشد که در فاصله سیصد کیلومتری شهر تفلیس و در منطقه ی مگرلیا واقع شده است. دره مارتوپلی دارای ارتفاعیبیش از چهل متر می باشد و طول آن چیزی بالغ بر دو کیلومتر و پانصد متر می باشد. در این تنگه دریاچه فوق العاده جذابی قرار گرفته است که همین یک جاذبه ی طبیعی سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران را برای بازدید از خود به این مکان بسیار خاص جذب می کند و جالب است بدانید که این دریاچه و تنگه بسیار زیبا در منطقه سامگرلو واقع شده است و در گذشته استراحت گاه اشرافی گرجی ها و خانواده های سلطنتی و دربا بوده است با توجه به آب و هوای موجود در این منطقه تمامی دیواره های این تنگه با خزه پوشانده شده و فضایی زیبا را بوجود آورده اند. همچنین در این تنگه امکانات بسیار زیادی برای تفریحات هیجان انگیز وجود دارد که از میان آنها می توان به شنا و قایق سواری برای گردشگران اشاره کرد که برای توریست های که از سراسر دنیا به این مکان خاص می ایندتدارک دیده شده است که می تواند یک سفر عالی را برای مسافران رقم بزند و همینطور سبب شود تا خاطراتی که از گرجستان برای توریست ها و مسافران بر جای می ماند بسیار ماندگار و قابل تحصین باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از جاذبه های گردشگری شهر بسیار زیبای باتومی بیشتر آشنا کنیم.

باتومی بهشت گرجستان

شهر بسیار زیبای باتومی گرجستان شهری بندری می باشد که در کنار دریای سیاه و همینطور کوههای بسیار زیبا و جذاب قفقاز قرار گرفته است که در نوع خود بسیار زیبا و حائز اهمیت می باشد قرار گرفته است. شهر باتومی گرجستان از طریق بندر ارتباطات تجاری و مسافرتی خود را با قاره اروپا ودیگر قاره‌ های جهان انجام می دهد. باتومی گرجستان یکی از زیبا ترین و توریست پذیر ترین بندر در میان شهرهای موجود در کوه های قفقاز به حساب می آید که در سال های اخیر دولت گرجستان با برنامه ریزی های بسیار زیاد و همینطور منحصر به فردی که داشته است سبب شده است که منطقه توریستی و بسیار عالی این شهر را با تمام زیبایی هایش به دنیا معرفی شود که موجب پیدایش طرفداران زیادی برای تور گرجستان شده است. از جمله پر طرفدارترین مراکز این شهر دریا و سواحل آن و همچنین بلوار باتومی است که گویی بلوار اصلی شهر نیز به حساب می آید.

آکواریوم باتومی گرجستان

این آکواریوم جزو جاذبه های بسیار پر طرفدار . همینطور پر بازدید و کم نظیر در باتومی است که مردم از تفریحات آبی آن بسیار لذت برده و همین وموضوع سبب شده است که سالانه تعداد بسیاری به این شهر بسیار زیبا سفر کنند.

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in