همه چیز درباره بازار های دبی

بازارهای دیره

دیره منطقه ای بسیار بزرگ و شلوغ می باشد که از قضا می توان آنرا یکی از قطب های اقتصادی در این کشور و شهر دبی دانست و سالانه تعداد بسیار زیادی از کالا های تجاری و مصرفی از این منطقه به سایر نقاط دنیا ارسال می شود و بالعکس. همانطور که اشاره شد اکثر بازار های قدیمی دبی در منطقه دیره  قرار گرفته است واین مکان را می توان به نوعی قلب اقتصادی شهر دبی دانست اما نکته ای که در این باره حائز اهمیت است این است که این منطقه به نوعی تاریخی می باشد و از این نظر نیز دارای اهمیت است. بخش اصلی تجاری دیره در نوار ساحلی خور دبی یعنی خیابان بنی یاس و به موازات آن خیابان های المکتوم و الرقه قرار دارند که از قضا ایرانیان بسیاری که بیشتر انها شامل تاجران ثروتمند می باشد در این منطقه دفاتر تجاری و شرکت های خود را ادار می کنند. خیابان بنی یاس از نزدیکی مرکز خرید دیره در منطقه بندر سعید در نزدیکی فرودگاه دبی آغاز شده و در بخش های باختری خور دبی ادامه دارد. همچنین برای دسترسی به این منطقه می بایست که از میدان بنی یان عبور کرده و تا منطقه الشندغه در محل اتصال خور دبی به خلیج فارس مسیر خود را ادامه دهید که این امر با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می تواند برای شما که آشنایی با این شهر ندارید اندکی چالش بر انگیز باشد. در این منطقه الخصوص از میدان جمال عبدالناصر تا شندغه به طور کلی مراکزی قرار دارد که شما می توانید در آنها تمامی مایحتاج خود را خریداری کنید.

بخش های مختلفی نظیر راسته ابزار فروش ها و همینطور راسته لوستر فروشی و کالای برقی فروشی در این مرکز در تور دبی ارزان قرار دارد. همینطور بخش های موبایل فروش ها و به طور کلی لوازم برقی فروش ها نیز در نزدیکی یکدیگر قرار دارد. اما اگر به دنبال پیدا کردن البسه می باشید باید به شما بگویم که جاب درستی را در دبی انتخاب کرده ایو زیرا در این منطقه راسته های پوشاک و خورده فروشی دیده می شود که شما می توانید اجناس مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و ارزان ترین حالت ممکن در این مکان پیدا کنید. تمامی این بخش از بازار در منطقه ای به نام نایف قرار گرفته است که از قدیم الایام مرکزی بوده است که در ان به تجارت پوشاک می پرداخته اند اما داستان هایی وجود دارد که می گویند در سال های قبل و قبل از آنکه دبی چنین پیشرفتی کند در آن به تجارت مروارید نیز مشغول بوده اند. این بازار در گرمای تابستان به قدری پر ازدحام و شلوغ می شود که راه رفتن و نفس کسیدن نیز در آن کار بسیار سختی بودهو به طور کلی شما را با چالش رو به رو خواهد کرد. پس اگر آمادگی برخورد با چنین حالتی را ندارید از رفتن به این مکان خود داری کنید. اما در دوران کنونی و پس از یک آتش سوزی در بازار نایف ، بازار قدیمی به کلی تخریب و یک بازار در سه طبقه تنها مختص فروش پوشاک در محل بازار نایف ساخته شده است که بسیار مورد توجه توریست ها و کسانی که قصد خرید دارند را جلبمی کند اما همچنان جز مناطق پر ازدحام دبی می باشد.

وایلد وادی

به توضیح سایت سفر باتو ، محوطه این پارک طوری طراحی شده که این امکان را برای گردشگران فراهم می کند تا ساعت ها بدون خستگی، در این پارک به تفریح و سرگرمی های آبی بپردازند و مطمئنا بعد از سفر به این شهر و ورود به این پارک آبی از انتخاب خود پشیمان نخواهند شد. علاقمندان در تور لحظه آخری دبی که قصد بازدید از این پارک آبی را دارند میتوانند با مسئول تور خود هماهنگی های لازم را انجام دهند. کمتر مجموعه ای را شما پیدا خواهید کرد که با چنین وسعتی چنین امکاناتی را در اختیار شما قرار دهد. این پارک آبی دارای مساحت پنج هکتار است و شامل بیست و سه وسیله سرگرمی از انواع و اقسام تفریحات آبی نظیر سرسره سرعت که یکی از سریعترین سرسره های دنیا است می باشد و به دلیل طراحی زیبا و منحصر به فرد آن، جایزه بهترین طراحی و نوآوری پارک های آبی را به خود اختصاص داده است.

پارکها و استراحتگاه‌های دبی

در چند سال گذسته و با پیشرفت هایی که این شهر داشته  است  دبی به میزبانی پارکه ای موضوعی تبدیل شد و توانست بسیاری از علاقه مندان خود را در این موارد راضی نگه دارد. و توانست با بسیاری از رقبای خارجی خود مانند لگو لند به رقابت بپردازد. این پارکهای موضوعی خانوادگی که برای تمامی افراد خانواده مناسب می باشند در همان سال دردسترس عموم قرار گرفتند و به لیست جاذبه های گردشگری و مدرن و خانوادگی این شهر تبدیل شد.

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in