جاذبه های دیدنی قشم از جزایر ناز تا دره ستارگان

جزیره‌ زیبا و شگفت انگیز قشم بزرگترین جزیره‌ در ایران است که با وجود دیدنی های منحصر بفرد و پدیده های نادر زمین شناسی آنطور که باید و شاید شناخته شده نیست و هنوز هم هستند افرادی که از وجود این همه زیبایی در یکی جزیره بی اطلاع هستند .  قشم در تنگه‌ هرمز واقع شده و طبیعت خاص ، سبب گردیده لقب «جزیره‌ی عجایب هفتگانه» به آن داده شود . دیدنی های قشم بقدری زیاد است که با یکی سفر یکی دو روزه نمیتوان از همه آنها بازدید نمود . بنابراین قصد داریم برخی از دیدنی ترین پدیده های  این جزیره را به شما معرفی نماییم تا بتوانید با یک برنامه ریزی درست در مدت زمان کوتاه از همه آنها دیدن نمایید.

۱. جزایر ناز قشم

به گزارش سفر باتو جزایر ناز یکی از آن دسته دیدنی‌ هایی است که باید در سفر به قشم از آن بازدید نمود . از جزیره ناز تا قشم در حدود بیست و دو کیلومتر فاصله است که با رسیدن به این منطقه و دیدن این همه شگفتی متوجه خواهید شد که پیمودن این مسافت ارزش بازدید از اینجا را داشته است . جزیره ناز ساحل شنی ندارد و دور تا دور آن توسط دیوارهای صخره ‌ای احاطه شده است . هنگام جزر و پایین رفتن میزان آب  برای مدت زمانی کوتاهی ، باریکه ‌ای از خشکی مابین ناز و قشم سر از آب بیرون می آورد و دوباره با مد دریا به زیر آب فرو می رود.  گردشگران می‌توانند از بالای جزیره‌ ناز ، جزیره‌ی لارک و بخشی از تنگه‌ی هرمز را نظاره کنند .

جزیره ناز خالی از سکنه بوده و تنها تعدادی صیادان بومی و محلی ، گاهی برای استراحت در آنجا دیده می شوند . بهترین زمان برای بازدید از این جزیره به هنگام عصر و اندکی قبل از غروب خورشید است زیرا تماشای منظره غروب آفتاب از این جا بسیار رویایی و زیباست .  حین بازدید از این منطقه لذت تماشای فلامینگو ها و مرغان دریایی و نیز صدف‌ های رنگارنگی که در سواحل جا خوش نموده اند را از دست ندهید . این ساحل بکر محل مناسبی برای غواصی هستند و بیشتر غواصان آبهای بکر و غنی این منطقه را برای غواصی در تور قشم ارزان انتخاب می نمایند.

۲. جزیره‌ هنگام قشم

جزیره زیبای هنگام  در جنوب شرقی جزیره‌ قشم قرار گرفته است و تنها دو کیلومتر از آن فاصله دارد . مساحت این جزیره در حدود سی کیلومتر مربع بوده و بخشی از سواحل بکر و زیبای آن شنی و بخشی دیگر صخره‌ ای است . وجود مواد معدنی خاصی به نام کانی لابه لای ماسه‌های این ساحل ، سبب درخشش آن شده که در زیر نور افتاب تصویری زیبا را خلق می نماید .  در شب هنگام نیز به دلیل وجود فیتوپلانکتون‌های دریایی در آبهای این منطقه و نوری که از خود ساطع می‌ نمایند آبهای این منطقه درخشان دیده می شود.

گشت و گذار در این جزیره زیبا تجربه ای منحر بفرد و لذت بخش خواهد بود و همچنین آشنایی با بومیان خوش رو و مهمان نواز هنگام و خرید از بازار های محلی آنها تجربه ای بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

اگر خوش شانس باشید به هنگام بازدید از هنگام شاهد تماشای مناظر لذت بخش شنای دلفین‌ ها و بالا و پایین پریدنشان در آبهای هنگام خواهید بود. همچنین در ساحل آن ، نوعی آهوی خاص به نام جبیر زندگی می کنند که گاهی به صورت گروهی از جلوی چشمانتان عبور می کنند البته خاردم مصری که گونه ای خزنده‌ از خانواده سوسمارها ست نیز در اینجا دیده می شود که شاید دیدن آن برای همه جالب و خوشایند نباشد. خلاصه اینکه جزیره هنگام دارای مناظر دیدنی دل انگیز و طبیعتی خیره کننده و البته حیات وحش بسیار غنی است.

گفتنی است اولین مزرعه‌ پرورش کروکودیل در ایران به نام پارک کروکودیل نوپک نیز در این جزیره پدید آمد که بازدید از آن به خصوص برای دوستداران این نوع خزنده بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

۳. دره‌ی ستارگان قشم

دره ستارگان یکی از زیباترین و حیرت انگیزترین پدیده های طبیعی در قشم است که گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. این دره در فاصله پنج کیلومترى از ساحل جنوبى جزیره قشم  واقه گردیده و در غرب آن روستایی به نام برکه خلف قرار دارد . اهالی این منطقه معتقدند دو میلیون سال پیش ستاره‌ ای از آسمان با این منطقه برخورد نموده و همین امر سبب پدید آمدن این اشکال خیال انگیز و عجیب شده است. اما دلیل عملی پدید آمدن این دره با اشکال عجیب اثر گذاری پدیده‌های زمین‌شناسی مختلف همچون فرسایش شدید خاک به وسیله آب هاى سطح، تندبادها و رگبارهاى فصلى است. همچنین تور مشهد را با بهترین پیشنهادات از ما بخواهید.

حین ورود به این منطقه شاهد تماشای کوه‌ها، صخره ها با اشکال غیر قابل توصیف خواهید بود . حفره‌های وسیع و  تو در تو و ستون‌ها و دالان‌های پدید آمده بر سطح زمین شما را برای ساعتها حیرت زده می نماید و عبور از لابه لای دالان‌ها گاهی بقدری سخت می گردد که حتی قادر به دیدن ، آسمان آبی بالای سرتان خود نیز نخواهید بود. در ادامه این مسیر بازدید از  روستای برکه خلف را فراموش نکنید در این روستای تاریخی توقف کنید و حین استراحت با بومیان منطقه نیز گفتگو و معاشرت نمایید زیرا اهالی این روستا بسیار خونگرم هستند و این روستا یکی از پاکیزه‌ترین روستاهای ایران شناخته شده است . در ادامه تماشای صنایع دستی زیبایی که اغلب توسط زنان با سلیقه آماده شده اند و حتی خرید آنها بسیار جالب و دوست داشتنی است.

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in