با بهترین و زیباترین پارک‌های ترکیه آشنا شوید

ترکیه کشوری زیبا در میان آسیا و اروپا بوده که این دو قاره را به یکدیگر متصل می‌کند در آنجا می‌توانید در کنار جاذبه‌های مدرن و جدید از نقاط تاریخ و اثار باستانی زیبا دیدن کنید و با قرهنگ مردم خونگرم ترکیه آشنا شوید. این کشور شامل رستوران‌هایی بسیار عالی می‌شود و در آنجا هتل‌های بسیار خوبی ساخته شده است که می‌توان در این هتل ها اقامتی راحت و لوکس را سپری کرد. کشور ترکیه به دلیل سرمایه گذاری بسیار زیاد در زمینه توریسم شامل امکانات کامل برای گردشگران بوده و چندین فرودگاه بین المللی و خوب دارد. آنجا شهر‌هایی مدرن و تمیز داشته که امکانات بسیار خوبی را برای گردشگران جهت خرید و تفریح برای آنها دارند. این کشور همچنین دارای آب و هوای 4 فصل بوده و شامل جغرافیایی گوناگون و دیدنی می‌شود. پارک‌های مختلفی در این کشور قرار دارد که در ادامه برخی از بهترین پارک‌های ترکیه را به شما معرفی می‌کنیم.

پارک ملی آلاداغلار

به گزارش سفر باتو رشته کوه‌های توروس در ترکیه یکی از بهترین نقاط طبیعی در ترکیه برای طبیعت گردی و کوه نوردی است. قلعه آلاداغلار یکی از قله‌های بسیار مهم ترکیه است که در این رشته کوه قرار دارد. دامنه این کوه بسیار زیبا بوده و شامل یک پارک زیبا می‌شود. وسعت پارک آلاداغلار به 55 هزار هکتار میرسد و از نقاط بسیار دیدنی و مهم ترکیه از نظر طبیعت و زمین شناسی است. انواع رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و آبشارها در آنجا وجود دارد. غار‌های دیدنی و صخره‌های بسیار زیبا در آنجا برای گردشگران مورد توجه است.

پارک ملی پنینشولا

از پارکهای نزدیک به دریا که در غرب ترکیه قرار گرفته است پارک ملی پنینشولا است. این پارک در 1966 افتتاح شده و مساحتی بیش از 26 هزار هکتار دارد. آنجا از مناطق زیبای کوش آداسی بوده و شامل مناظر بسیار زیبای طبیعی می‌شود. در تپه‌های این پارک می‌توانید دریای زیبای اژه را ملاحظه کنید و شامل سواحلی بسیار زیبا می‌شود. در آنجا انواع پرندگان مختلف وجود دارند که آن را به یک نقطه مهم از نظر تنوع زیستی تبدیل کرده است. همچنین این منطقه شامل گونه‌های مختلف پستاندارد مانند آهو می‌شود. از مهم‌ترین نقاط دیدنی آنجا غار زیبای آن است که باید با استفاده از قایق به داخل آن بروید و شامل محیط‌های بسیار دیدنی و وسیع می‌شود. همچنین آنجا پر از رودخانه و آبشار است. تور‌های مختلف آبی برای دیدنی نقاط دیدنی این پارک صورت میگیرد .تور ترکیه را پایین تر از همه جا ببینید .

پارک ملی نمروت داغی ترکیه

از نقاط بسیار شگفت انگیز و دیدنی ترکیه که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی شامل دیدنی‌های تاریخی هم می‌شود پارک ملی نمروت داغی است. آنجا در میان کوهی ساخته شده که ارتفاعش به 2000 متر میرسد. از آثار دیدنی آنجا باید به مجسمه‌های بزرگ و دیدنی و همچنین بنا‌های سنگی باقی مانده از هزاران سال پیش اشاره کرد. آنجا مقبره‌های بسیار قدیمی بوده که دوران ساخت آن به هزار سال پیش از میلاد مسیح بر می‌گردد.

پارک ملی میهرابات

از پارک‌های دیگر بزرگ ترکیه که شامل طبیعتی سرسبز و دیدنی می‌شود باید پارک میهر آبات را نام برد که شامل درختانی بسیار زیبا و کهنسال می‌شود. آنجا می‌توانید به پیاده روی و دوچرخه سواری بپردازید و از مناظر منحصر به فرد آنجا لذت ببرید. از خصوصیت این پارک وجود مسیر‌های جاده‌ای در آنجا است که پیاده روی را راحت کرده است. درختان سرو در آنجا وجود دارند. و شامل مناظر زیبا از دریا می‌شود. این پارک یکی از بهترین پارک‌های استانبول است.بهترین پیشنهادات تور لحظه آخری ما را از دست ندهید .

پارک تپهانه آنتالیا

یکی از بهترین پارک‌های شهر آنتالیا تپهانه است که مقصد بسیاری از توریست‌های علاقه‌مند به طبیعت است که به این شهر سر میزنند. آنتالیا به داشتن طبیعت بکر و زیبایش معروف است و این پارک دیدنی یک انتخاب عالی برای علاقه مندان به طبیعت است. آنجا شامل مناظر زیبا از دریا می‌شود و می‌توانید در آنجا پیاده روی کنید. از خصوصیات این پارک وجود رستوران در آنجا است که شامل غذاهایی بسیار لذیذ و خوشمزه می‌شود. در آنجا می‌توانید با استفاده از دوربین‌های مخصوص مناظر زیبای دور دست را مشاهده کنید که شامل کوه‌های بلند و زیبا می‌شوند.

پارک ملی دره کپرولو ترکیه

دره کپرولو یا کپرولو کنیون از نقاط زیبا و طبیعی بسیار زیبا در ترکیه است که مساحتی بسیار زیاد دارد. دره‌هایی در آنجا قرار دارد که طول بالای 300 کیلومتر دارند و شامل رودخانه زیبا می‌شوند. این پارک دیدنی در سال 1973 افتتاح شده است و از آن سال تا به امروز از آنجا به خوبی حفاظت می‌شود. در آنجا می‌توان در رودخانه‌ها ماهی گیری کرد که شامل ماهی غزل آلا می‌شوند. اگر میخواهید می‌توانید در آنجا به پیاده روی در جنگل‌ها بپردازید و همچنین آنجا شامل مناطق بسیار عالی برای کوهنوردی هم می‌شود. آنجا شامل روستاها و مناطق مختلفی است که برای صرف شام یا نهار می‌توانید در یکی از رستوران‌های آنجا غذای میل کنید. از خصوصیات این پارک وجود درختان مختلف از گونه‌های مختلف و همچنین درختان کهنسال است که در میان صخره‌ها رشد کرده اند.

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in