جاذبه های گردشگری دینی در فصل زمستان

جزیره قشم را می توان یکی از معروف ترین و بزرگترین جزیره های کشور  ایران است که در جنوب ایران و همینطور در نزدیکی یکی از معروفترین گذرگاه های آبی دنیا یعنی تنگه هرمز قرار گرفته است که سالانه مقدار بسیار زیادی از نفت موجود در دنیا و استخراج شده از میادین نفتی موجود در حاشیه خلیج فارس از نزدیکی این جزیره و از میان آب های این تنگه عبور میکند. این جزیره را می توان یککی از برترین مقاصد توریست ها و برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی دانست جالب است بدانید وسعت این جزیره بسیار زیبا معادل چیزی در حدود هزار و پانصد کیلومترمربع است که همین موضوع سبب می شود تا این مکان گردشگری بیش از پیش به مکانی برای تفریح تبدیل شود. قشم از جزایر استان جنوبی ایران یعنی هرمزگان می باشد که به عنوان بزرگترین جزیره در کشور ایران و خلیج فارس خلیج فارس همواره مورد توجه بوده است و با قرارداشتن در تنگه هرمز توانسته است بسیاری از مسافران و توریست های را به دلیل وجود مراکز طبیعیو تفریحی بیشماری به خود جذب کند. جالب است بدانید که این جزیره بسیار زیبا از زمان های بسیار دور مورد توجه اقوام مختلف قرار گرفته است و به دلیل موقعیت استراتژیک و همینطور مهمی که دارد بسیاری از حکومت ها قصد دست درازی کردن به آنرا داشته اند اما همواره ناکام مانده اند و این جزیره بسیار زیبا از زمان های بسیار دور به این مرز و بوم تعلق داشته است و جزئی از بخش های جدایی ناپذیر ایران عزیز می باشد.

به گزارش سفر باتو ،  ویژگی های طبیعی جزیره ی قشم بسیار زیبا در نوع خود بسیار منحصر به  فرد می باشد این جاذبه های بسیار زیاد بوده به تعداد بسیار زیاد در این جزیره وجود دارد که همین امر سبب می شود تا این مقصد گردشگری بسیار زیبا به یکی از گزینه های گردشگری با پتانسیل بسیار بالا تبدیل شود در حالی امکانات بسیار مناسبی را  برای عظیمت به این مکان بسیار زیبا در خود جاب داده است و جز برترین جاذبه های گردشگری ایران  به شمار می رود. با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی که در این جزیره بسیار زیبا وجود داردو این اقلیم آب و هوایی بسیار مطلوب را  دارا می باشد بهترین زمان سفر کردن به جزیره قشم از این نظر از اوخر آبان ماه تا اواخر اسفند ماه می باشد. ما در این مطلب قصد دارین تا شما را با تعدادی از این جاذبه های گردشگری متععد آشنا کنیم تا در سفر های خود به این مکان گردشگری بسیار جذاب همراهی کرده باشیم.

غار بسیار زیبای نمک

غار نمکی این جزیره در تور کیش بسیار زیبا یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین جاذبه های شهر قشم است که هر بیننده و گردشگری را برای دقیقه های و حتی ساعت ها به خود میخکوب خواهد کرد این غار نمکی بسیار زیبا که مجموعه ای از زیبایی ها و دیدنی هایی را که هر بییننده ای را انگشت به دهان نگه می دارد ئ بسیار منحصر به فرد می باشد را در خود گنجانده است. وجود رگه های سفید و طلایی نمک که در نور خورشید دارای درخشش خاصی هستند و بر روی بخش هایی از این کوه نقش های بسیار زیبایی را خلق کرده اند و سبب شده است تا از دور منظره ای زیبا بسیار دیدنی پدید آید که می توان آنرا در منطقه و یا حتی در دنیا بی رقیب دانست. این تپه نمکی بسیار زیبا و دیدنی در فاصله ای بیش از 80 کیلومتری از شهر زیبای قشم قرار گرفته است که با وجود وسایل نقلیه مدرن و به روز دسترسی به آن چندان راه سختی نیست اما به شما پیشنهاد میکنیم که در این مسیر از یک راه بلد استفاده کنید این کوه  در بخش انتهایی جنوب غربی جزیره قرار گرفته است که در جنوب غربی جزیره گنبدی بسیار زیبا با داشتن رگه های از نمک کوه را سفید فام کرده است و دارای ارتفاعی بیش از 200 متر می باشد که هر کسی را به خود مات و مبهوت خواهد کرد. غار نمکی هرمزگانو جزیره زیبای قشم  در فاصله ای بیش از 1500 از ساحلی که در نزدیکی خود قرار گرفته است که همین امر سبب شده است تا  ساحل جاده همجوار خود که در نزدیکی این تپه نمکی قرار گرفته است بسیار خاص و منحص به فرد باشد. اگر اهل پیاده روی در مسیر های ناهموار هستید و گردش کردن در طبیعت را به همه چیزترجیح می دهید به شما پیشنهاد می کنیم که با پای پیاده این مسیر بسیار زیبا از ساحل تا تپه را طی کنید تا به جاذبه های گردشگری قشم بیش از بیش آشنا شوید. تلاش شما باید بر این باشد تا جایی که امکان دارد  حتما با شخصی که نسبت به این غار و مسیر های ورودی به آن اطلاعات کامل و آشنایی کامل دارد همراه شوید تا دچار مشکل نشوید.

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in