آرشیو موزیک دی جی

در هر شغل ، حرفه و هنری ابزار ها و مواد اولیه ی بسیار زیادی برای شروع نیاز است تا بتوان آن را به خوبی و درستی انجام داد . ماده ی اولیه و ضروری هنر دی جی ، موزیک است . شما بدون داشتن آرشیو موزیک دی جی نمی توانید یک دی جی باشید . در سراسر دنیا هر دی جی با توجه به سبک کاری و محل اجرای خود آرشیو موزیک دی جی خود را جمع آوری می کند . یعنی اگر یک دی جی در کلاب یا در جشن های عروسی و تولد و یا در فستیوال ها برنامه اجرا می کند ، هر کدام باید آرشیو جدا و کاملی داشته باشند ( به اندازه ی چندین ساعت موزیک مناسب ، در آرشیو موزیک دی جی خود داشته باشند ) . بسیاری از دی جی ها فقط در یک یا دو سبک خاص برنامه اجرا می کنند پس طبیعی است که در آرشیو موزیک دی جی خود موزیک در سبک های دیگر نداشته باشند .

همچنین فراموش نکنید یک دی جی خوب به منظور تهیه لوازم مورد نیاز برای دی جی بودن نیاز به داشتن ابزار بسیار مناسب و آماده است. در نتیجه همواره باید با حرفه ای ترین تیم های فروش و تعمیر دستگاه و لوازم جانبی دی جی در ارتباط باشند.

در کشور ما چون اکثر دی جی ها در انواع مراسمات عروسی و تولد ، افتتاحیه ها و یا در مکان های مختلف مثل باشگاه های ورزشی ، کافه رستوران ها و برنامه اجرا می کنند ، باید تمامی سبک های موسیقی را در آرشیو موزیک دی جی خود داشته باشند به گونه ای که در ساعات اجرای خود از پخش موزیک تکراری خودداری کنند .

پس جمع آوری آرشیو موزیک دی جی اولین قدم برای ورود به این حرفه است . همچنین به روز نگه داشتن آرشیو موزیک دی جی نیز جز وظایف دی جی می باشد که به طور مداوم باید انجام شود .

برای جمع آوری آرشیو موزیک دی جی چند راهکار وجود دارد که دی جی می تواند از آنها برای جمع آوری و به روز نگه داشتن آرشیو موزیک دی جی خود استفاده کند .

۱. هر روز به طور مداوم زمانی را برای گوش دادن به موزیک های جدید اختصاص دهید و هر زمانی در هر جایی که هستید در صورت امکان به گوش کردن موزیک بپردازید و موزیک های منتخب را به آرشیو موزیک دی جی خود اضافه کنید .

۲. همه ی سبک های موزیک را در پلتفرم ها ، در تلویزیون و رادیو  و در شبکه های مجازی ، گوش کنید و موزیک های پرطرفدار را بخاطر بسپارید و در میکس های خود از آن استفاده کنید .

۳. تمام پلتفرم های موسیقی را دنبال کنید و از موزیک های روز دنیا آگاه باشید . موزیک های برتر را شناسایی و به آرشیو موزیک دی جی خود اضافه کنید همچنین از جمع آوری موزیک های قدیمی و خاطره انگیز غافل نشوید .

۴. میکس ها و پادکست های دی جی های دیگر را گوش کنید و آهنگ های برتر آنها را به آرشیو موزیک دی جی خود اضافه کنید ( موزیک اصلی را پیدا و دانلود کنید ) .

۵. یکی دیگر از راه های پیدا کردن موزیک های ترند و به روز استفاده از برنامه های یافتن موزیک مثل shazam است . همه ی افراد به طور معمول در طول روز به مکان های مختلفی مانند کافه ، رستوران ، مرکز خرید و به طور کلی مکان هایی که در آنها احتمال شنیدن موزیک وجود دارد ، مراجعه می کنند و ممکن است بسیاری از موزیک های ترند و عامه پسند را بشنوند که با استفاده از این اپلیکیشن ها می توان مشخصات آهنگ را به راحتی یافته و به آرشیو موزیک دی جی اضافه کرد . یک دی جی باید در هر زمان و مکانی موزیک های مورد پسند مردم را پیدا و به آرشیو موزیک دی جی خود اضافه کند .

شاید اینکه هر روز به گوش دادن موسیقی و یافتن موسیقی بپردازیم ، در ابتدا سخت به نظر برسد اما به مرور زمان و کسب تجربه ، رفته رفته این کار را سازماندهی شده انجام می دهید و موزیک های مورد نظر خود را پیدا می کنید .

لازم به ذکر است که آرشیو موزیک دی جی با پلی لیست موزیک دی جی متفاوت است . ممکن است موزیک هایی در آرشیو موزیک دی جی باشد که تا مدت های زیادی در اجرا استفاده نشود اما بودن آنها در آرشیو موزیک دی جی ضروری است . دی جی ها متناسب با هر اجرا پلی لیست مخصوصی تدارک می بینند که تنها بخشی از آرشیو موزیک دی جی است . دی جی باید تلاش کند تا با استفاده از آرشیو موزیک دی جی خود ، به طور مداوم پلی لیست خود را تغییر دهد تا از تکراری شدن آن جلوگیری کند . تکراری بودن پلی لیست موزیک های دی جی در برنامه های مختلف یکی از نقاط ضعف دی جی محسوب می شود ‌.

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in