کانسیلر

کانسیلر یا تصحیح کننده رنگ یکی از لوازم آرایشی است که برای پوششش دهی برخی عیب و نقص صورت از آن استفاده می کنند. از کانسیلر برای پوشاندن و مخفی کردن لکه های سیاه صورت، گودی زیرچشم، لکه های پیری و منافذ بزرگ صورت که قابل رویت هستند، به کار گرفته می شود.

تفاوت کانسیلر و کرم پودر؟

کانسیلر شباهت زیادی به کرم پودر دارد با این تفاوت که اندکی ضخیم تر بوده و می توان از آن برای پوشاندن رنگدانه های مختلف و یک رنگ کردن سطح پوست استفاده کرد. البته که کانسیلر رنگ دانه های بیشتری دارند. از کانسیلر می توان به تنهایی و یا همراه یک کرم به عنوان کرم پایه استفاده شود.

تاریخچه کانسیلر

اولین کانسیلری که تولید و وارد بازار شد در سال 1954 میلادی از کارخته مکس فکتور به جهانیان نمایان شد.

قیمت کانسیلر

کانسیلرها قیمت متفاوتی دارند و نسبت به نوع آن براساس برند شرکت و اندازه و کاربرد آن در قیمت های متنوعی در بازار موجود می باشند که می توانید نسبت به تهیه و خرید آن ها اقدام کنید.

انواع کانسیلر

کانسیلر به طور کلی در دو نوع مایع و جامد وجود دارد. می توانید بسته به نوع استفاده و راحتی خود از مدل دلخواهی که موجود است، استفاده کنید.

نوعی کانسیلر هم وجود دارد که به آن ” آرایش استتار” می گویند، از این نوع کانسیلر برای پوشش دهی های عمیق و قوی تر مثل خطوط ایجاد شده در شکم بعد از زایمان و پوشاندن زخم های عمیق و … استفاده می شود.

انتخاب کانسیلر مناسب

برای انتخاب کانسیلر مناسب پوست خود بهتر است از رنگ هایی با یک الی دو درجه روشن تر استفاده کنید. استفاده از رنگ های روشن تر باعث می شود پوشش دهی و مخفی کردن لکه های تیره و سیاه بهتر انجام شود. برخی رنگ های کانسیلر همان رنگ پوست هستند به این نوع رنگ ها رنگ های نود (Nude) می گویند.

برخی افراد نیز برای محو کردن و پوشش دهی آکنه (جوش) های صورت، لکه های قرمز و لکه های ناشی از خونریزی و… از کانسیلر های رنگ های سبز و آبی استفاده می کنند.

از کانسیلر های بنفش رنگ هم برای روشن کردن چهره های رنگ پریده و زرد رنگ به کار می رود.

کانسیلر مایع

کانسیلر مایع یکی از انواع کانسیلر هاست که گونه رایج تر و محبوب تر کانسیلر است و بیشتر از نوع جامد از آن استفاده می شود چرا که در اکثر پوست ها جواب می دهد.

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم از کانسیلر برای ایجاد رنگ پوستی یکنواخت و یک رنگ استفاده می شود. این نوع کانسیلر بهتر است همراه کمی پودر استفاده شود تا از ایجاد شدن چین و چروک در صورت و خطوط ریز جلوگیری شود.

کانسیلر جامد (سفت)

این نوع کانسیلر برخلاف نوع مایع آن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. کانسیلر جامد برای موارد خاص کاربرد دارند چرا که پوشانندگی و ضخامت بیشتری نسبت به نوع مایع آن دارند. البته کانسیلر جامد به دلیل بسته بندی و داشتن شکل ماژیکی استفاده راحت تری نیز دارد و از این جهت هم ممکن است مورد استقبال برخی افراد قرار گیرد.

کانسیلر لک

از این نوع کانسیلر برای مخفی کردن جوش و آکنه استفاده می شود. نکته ای که در انتخاب این نوع کانسیلر ها حائز اهمیت است و باید به آن توجه کرد انتخاب کانسیلر رنگ مناسب پوست می باشد. نکته دیگری که مهم است این است که باید این کانسیلر از نوع معمولی کمی لایه ضخیم تری در پوست ایجاد کند. کانسیلر لک ویرایش علاوه بر پوشش دهی حاوی مواد ضد آکنه نیز می باشد که به مرور در بهبود جوش و جای جوش نقش موثری را ایفا خواهد کرد. البته از این کانسیلر باید فقط در نقاط جوش دار (نه پوست صاف) استفاده کنید.

کانسیلر روشن کننده _ برجسته کننده

این نوع کانسیلر که اخیرا بیشتر مورد استفاده و توجه قرار گرفته است یک تکنیک آرایشگری است که برای برجسته کردن استفاده می شود. این نوع کانسیلر مناسب ترین نوه کانسیلر برای کانتورینگ صورت نیز به شمار می رود. هم چنین می توان به عنوان روشن کننده برای روشن تر کردن آن قسمت از نواحی صورت که می خواهید نیزاستفاده کنید.

کانسیلر مدادی

این نوع کانسیلر که از نوع کانسیلر جامد است به شکل مداد و یا ماژیک است و استفاده راحت تری نیز دارد. از این کانسیلر برای شکل دادن خطوط ابروها و خطوط داخلی مژه ها استفاده می شود.

کانسیلر کرم

کانسیلر کرم هم از نوع کانسیلر جامد است که پوشانندگی بسیار بالایی دارد و جلوه سنگینی به پوست خواهد داد.

آماده سازی پوست صورت قبل از آرایش

آماده سازی کردن پوست قبل از میکاپ امری بسیار مهم است که نباید نادیده گرفته شود. برای آماده سازی پوست می توان بعد از شست وشوی صورت از کرم های مرطوب کننده و نرم کننده در ابتدا استفاده کرد. می توان از پرایمر که به عنوان ماده اولیه آرایش است، استفاده نمود.  دومین مرحله استفاده از کانسیلر برای قسمت های لازم مثل لکه های تیره زیر چشم و یا فرم دادن به شکل ابروها و… استفاده کرد. می توان برای نقاط و لکه های قرمز صورت نیز از کانسیلرهای مخصوص استفاده نمود.با یک براش مخصوص بهتر است کانسیلر را محو کنید.

براش کانسیلر

براش یا قلم مو نیز یکی از لوازم آرایشی مهم است که در مواردی مثل استفاده از کانسیلر کاربرد دارند.  براش کانسیلر یک قلم مو مخروطی شکل و باریک است که برای بهتر محو شدن کانسیلر و پخش صحیح تر کانسیلر از آن استفاده می شود.

تفاوت کانسیلر و کانتور

برخی افراد کانسیلر را با کانتور اشتباه می گیرند و تصور می کنند هر دو یک چیز مشترک را معنا می دهند. این در حالی است که همان طور که به اندازه کافی توضیح دادیم کانسیلر یکی از لوازم آرایشی است که برای پوشش دهی عیوب صورت استفاده می شود ولی کانتور نوعی تکنیک است که در میکاپ و گریم به کار گرفته می شود و در بین قسمت های مختلف صورت تمایزی ایجاد می کند که تمام اجزای صورت خوش فرم تر و جذاب تر به نظر برسند.

برای انتخاب و خرید کانسیلر مناسب پوست خود می توانید به کانسیلر مراجعه کنید.

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in