جاذبه های دیدنی ارمنستان را بشناسید

ارمنستان را می توان کشوری کوچک اما با پتانسیل بسیار بالا در بخش هایی از رشته کوه های قفقاز دانست که هر ساله پزیرای ایرانیان عزیز و هم میهنان ما می باشد. این کشور دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی بوده که چشم هر بیننده ای را به خود مسحور می کند. ارمنستان در شمال ایران و کشوری بسیار دوست‌ داشتنی  و در همسایگی ایران می باشد. جالب است بدانید که بیشتر مناطق این کشور با کوه‌ ها و مناطق سرسبز احاطه شده اند که هرکدام از این منطقه ها می توانند بخشی از زیبایی های این کشور را برای شما به نامیش بگذارند.

به گزارش سفر باتو از این رو ارمنستان دارای آب و هوایی عالی و بسیار دلچسب می باشد که شما را درگیر به خود خواهد کرد. همچنین این کشور دارای زمین های بسیار حاصلخیر بوده که هر چه را در آنها بکارید به عطر و طعمی باور نکرنی به شما تحویل خواهد داد دریاچه‌های آرام با برکه‌ هایی زیبا و سرسبزو همینطور کلیساهای بزرگ که هرکدام به تنهایی شاهکاری بسیار زیبا و باور نکردنی از هنر را در اختیار دیدگان شما قرار خواهد داد. همه ارمنستان را به مقصدی بسیار جذاب و در عین حال دوست ‌داشتنی می شناسند که آنرا درمیان کشور هایی که حتما باید از آن دیدن کنند قرار داده اند کشور ارمنستان سال‌های طولانی تحت استعمار حکومت های گونانگون قرار داشته است و برای به دست آوردن استقلال خود تاریخی پر  بسیار عجیب و غریب را به خود دیده است.

در تور ارمنستان بسیاری بر این باور هستند تاریخی که این مردمان  پشت سر گذاشته اند بسیار غم انگیز امادر عین حال غرور افرین می باشد و نقطه عطف آن را می توان نسل کشی عثمانی ها در این کشور دانست که تعداد بسیار زیادی از ارامنه رااز خانه های خود بیرون کردند و بسیاری از آنها نیز از گزسنگی تلف شدند. همین موضوع سبب شده است تا علاوه بر جاذبه ‌های طبیعی و بسیار دیدنی آثار تاریخی ارزشمندی نیز در این کشور بسیار جذاب و در عین حال زیبا وجود داشته باشد. مجموعه های که سخن از تمدن چند هزارساله بشریت را به میانمی اورد و می تواند شما را در راین بخش های تاریخی به طور کامل غرق کند. ارمنستان را می توان یک کتاب مصور از تاریخ دانست که امروزه با جاذبه های بسیار زیاد تاریخی و هیمنطور طبیعی و مدرنی که دارد در کنار فرهنگ بسیار غنی تمامی آنها  را به نمایش می‌ گذارند. در ادامه با ماهمراه باشید تا شما را با تعدادی از جاذبه های گردشگری این کشور بیشتر آشنا کنیم

میدان جمهوری

یکی از برترین بخش های تاریخی که در این کشور به چشم می خورد میدان جمهوری این کشور می باشد که داستان های تاریخی بسیاری را بر دوش می کشد. این میدان بسیار زییا که با نام جکهوری از قدیم شناخته می شده است دارای زیبایی های منحصر به فردی می باشد که در ادامه به آنها خواهد پرداخت. میدان جمهوری بزرگ ترین میدان در مرکز شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان می باشد. بدون شک در سفر به این شهر به طور قطع این میدان بزرگ را خواهید دید. اما نکته ای که بسیار جالب است این است که این میدان یکی از مکان های مورد علاقه برای مردم محلی و مسافران می باشد. زیرا در این میدان شما با انبوه بسیاری از جمعیت مواجه خواهد بود که در تمامی ساعات از شبانه روز در این مکان حضور دارند. میدان جمهوری در بیشتر ساعات روز شلوغ و پرازدحام می باشد که آن هم به دلیل وجود کافه و رستوران های بسیار زیادی است که در این میدان قرار گرفته است.

کلیسای جامع ارمنستان

این سازه از دو بخش جدا از هم تشکیل شده است که این بخش ها به قسمت های شرقی و غربی تقسیم بندی می شوند . همچنین تور وان را با کمترین هزینه از ما بخواهید . در بخش غربی اتاق های اصلی برای اقامت و یک سالن برای برگزاری جشن های مختلف وجود دارد که مراسمی خاص که در آن آن به هنرمندان و همینطور افراد شایسته هدایا و کادو هایی اهدا می گردیده است همچنین در آن جشن های بسیاری صورت می گرفته است که این امر در خور توجه می باشد زیرا از لحاظ تاریخی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. جالب است بدانید که این سالن با سه ستون به سه قسمت مختلف تقسیم شده است. در قسمت شرقی نیز انبار و حمام به چشم می خورد و در قسمت جنوبی آن کارخانه تولید نوشیدنی قرار داشته است. کلیسای جامع زوارتنوتس از مناطق دیدنی ارمنستان به شمار می آید و مکانی است که اسرار تاریخی زیادی را در خود جای داده است که هر توریستی را می تواند به خود جذب کند جالب است بدانید که این بنای بسیار زیبا و قدیمی در میان فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. که همین موضوع سبب میشود تا شما به طور حتم ارمنستان را در لیست مقاصدی که حتما باید به آنجا سفر داشته باشید قرار  خواهید داد. زیرا ارمنستان دارای مناظر و همینطور جاذبه های طبیعی می باشد که دیدن آنها خالی از لطف نخواهد بود.

 

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in